Geschiedenis.


Wat wij onze klanten vandaag aanbieden, rust op bijna 40 jaar ervaring in de autobranche.

Een overzicht in een notendop ...

1967 Charel Exelmans start als mecanicien bij Opel garage Polyte in Diest. 's Avonds werkt hij bij zijn schoonouders in een loods die omgevormd werd tot werkplaats aan de wagens van zijn "eigen" klanten.
1977 Na 10 jaar ervaring als werkplaatsverantwoordelijke bij Polyte openen Charel en echtgenote Simonne de zelfgebouwde garage annex kapsalon en woning op de Diesterstraat in Tessenderlo.
1983 Dankzij hun vooruitstrevendheid en hard werk worden we erkend als officieel Opel verkoop- en servicepunt voor Tessenderlo.
1986 Om herstellingen van carrosserieschades in eigen beheer te kunnen uitvoeren, werd Carrosserie Thomas overgenomen in het centrum van Tessenderlo.
1990 Aan de overzijde van het oude gebouw wordt het volledig nieuwe pand voor garage en kapsalon geopend dat 2,5 keer groter is. Eindelijk ruimte voor werkplaats en toonzaal met voldoende parking rondom.
1991 Carrosserie Thomas verhuist naar een volledig nieuwe inrichting in het oude gebouw.
1991 Opel Belgium benoemd ons tot officieel hoofddealer voor Tessenderlo, Diest en 8 omliggende gemeenten.
1991 Onze eerste Opel Dealer Excellence Award wordt behaald. Een bewijs van goede verkoopcijfers, correcte service en hoge klantentevredenheid.
1997 Wegens het onverwacht overlijden van Charel neemt zoon Edwin de zaak over op 25-jarige leeftijd. Hoewel dit een onmogelijke opgave lijkt te worden, slaagt hij er met de hulp van het toenmalige team in om goede prestaties neer te zetten en het vertrouwen van Opel Belgium en de klanten te behouden.
1999 Onze tweede Opel Dealer Excellence Award is binnen.
1999 Dankzij de kwalitatieve herstellingen, moderne uitrusting en perfecte klantenservice wordt Carrosserie Thomas erkend door Eurogarant en Acoat Selected, een groepering van kwaliteitscarrosseriën.
2001 Omdat we aan alle vereiste normen qua uitrusting, personeel en service voldoen, krijgen we van Opel Belgium de erkenning om Opel bedrijfswagens te verkopen.
2002 Omdat we onze tweedehandswagens correct en kwalitatief aanbieden, krijgen we de toelating om deze met het OK Quality Cars - tegenwoordig Opel Certified Used Cars - label af te leveren.
2008 Onze carrosserieafdeling kiest voor producten van Standox en dankzij de bewerkingsprocessen die we toepassen om schades te herstellen, worden we erkend door Repanet, een groepering van kwaliteitscarrosseriën.
2009 Carrosserie Thomas ontvangt het Color for Life label waardoor we van Standox de toelating krijgen om 10 jaar garantie te geven op ons lakwerk.
2010 Carrosserie Thomas wordt erkend door Innovation Group, waardoor we overeenkomsten bekomen met verzekeringsmaatschappijen en we onze klanten uitzonderlijke diensten kunnen aanbieden.
2012 Na 4 jaar verbouwingswerken wordt de volledig vernieuwde garage plechtig ingehuldigd. Het pand is voorzien van een nieuwe carrosserieafdeling, moderne toonzaal die verdubbeld werd in grootte, vernieuwde werkplaats en magazijn, een parkeertoren voor 75 wagens en een uniek drive-in systeem. Klanten rijden vanaf dan de garage binnen waar ze samen met hun auto onthaald worden, zodat we met hen goede afspraken kunnen maken.
2012 Garage Exelmans wint als mooiste Opel dealership van Europa de Opel Beauty Contest Award.
2012 We nemen deel aan de Belgium Retail Awards en eindigen bij de laatste 9 van 3.000 gescreende Vlaamse bedrijven qua klantvriendelijkheid en klantgerichte service.
2013 Dankzij onze inzet in de fleetmarkt en de extra vormingen van onze medewerkers worden we door Opel Belgium erkend als Fleet Business Center.
2014 We worden door onze klanten verkozen tot Vriendelijkste Handelaar van Tessenderlo.
2015 Onze derde Opel Dealer Excellence Award wordt behaald, waardoor we behoren tot de top-5 van de Belgische Opel garages.
2015 We worden opnieuw verkozen tot Vriendelijkste Handelaar van Tessenderlo.
2016 Carrosserie Thomas behaalt het Eurogarant Smart Repair label, waardoor we erkend zijn om kleine schades met speciale technieken vlug en goedkoop te herstellen.
2016 Onze vierde Opel Dealer Excellence Award wordt behaald.
2017 Onze vijfde Opel Dealer Excellence Award wordt behaald.
2018 Wegens onze inzet en toekomstplannen voor bedrijfswagens worden we door Opel Belgium erkend als Bedrijfswagen Center.