Geschiedenis.


Wat wij onze klanten vandaag aanbieden, rust op bijna 40 jaar ervaring in de autobranche.

Een overzicht in een notendop ...

  • 1967 : Charel Exelmans start als mecanicien bij Opel garage Polyte in Diest. 's Avonds werkt hij bij zijn schoonouders in een loods die omgevormd werd tot werkplaats aan de wagens van zijn "eigen" klanten.
  • 1977 : Na 10 jaar ervaring als werkplaatsverantwoordelijke bij Polyte openen Charel en echtgenote Simonne de zelfgebouwde garage annex kapsalon en woning op de Diesterstraat in Tessenderlo.
  • 1983 : Dankzij hun vooruitstrevendheid en hard werk worden we erkend als officieel Opel verkoop- en servicepunt voor Tessenderlo.
  • 1986 : Om herstellingen van carrosserieschades in eigen beheer te kunnen uitvoeren, werd Carrosserie Thomas overgenomen in het centrum van Tessenderlo.
  • 1990 : Aan de overzijde van het oude gebouw wordt het volledig nieuwe pand voor garage en kapsalon geopend dat 2,5 keer groter is. Eindelijk ruimte voor werkplaats en toonzaal met voldoende parking rondom.
  • 1991 : Carrosserie Thomas verhuist naar een volledig nieuwe inrichting in het oude gebouw.
  • 1991: Opel Belgium benoemd ons tot officieel hoofddealer voor Tessenderlo, Diest en 8 omliggende gemeenten.
  • 1991 : Onze eerste Opel Dealer Excellence Award wordt behaald. Een bewijs van goede verkoopcijfers, correcte service en hoge klantentevredenheid.
  • 1997 : Wegens het onverwacht overlijden van Charel neemt zoon Edwin de zaak over op 25-jarige leeftijd. Hoewel dit een onmogelijke opgave lijkt te worden, slaagt hij er met de hulp van het toenmalige team in om goede prestaties neer te zetten en het vertrouwen van Opel Belgium en de klanten te behouden.
  • 1999 : Onze tweede Opel Dealer Excellence Award is binnen.
  • 1999 : Dankzij de kwalitatieve herstellingen, moderne uitrusting en perfecte klantenservice wordt Carrosserie Thomas erkend door Eurogarant en Acoat Selected, een groepering van kwaliteitscarrosseriën.
  • 2001 : Omdat we aan alle vereiste normen qua uitrusting, personeel en service voldoen, krijgen we van Opel Belgium de erkenning om Opel bedrijfswagens te verkopen.
  • 2002 : Omdat we onze tweedehandswagens correct en kwalitatief aanbieden, krijgen we de toelating om deze met het OK Quality Cars - tegenwoordig Opel Certified Used Cars - label af te leveren.
  • 2008 : Onze carrosserieafdeling kiest voor producten van Standox en dankzij de bewerkingsprocessen die we toepassen om schades te herstellen, worden we erkend door Repanet, een groepering van kwaliteitscarrosseriën.
  • 2009 : Carrosserie Thomas ontvangt het Color for Life label waardoor we van Standox de toelating krijgen om 10 jaar garantie te geven op ons lakwerk.
  • 2010 : Carrosserie Thomas wordt erkend door Innovation Group, waardoor we overeenkomsten bekomen met verzekeringsmaatschappijen en we onze klanten uitzonderlijke diensten kunnen aanbieden.
  • 2012 : Na 4 jaar verbouwingswerken wordt de volledig vernieuwde garage plechtig ingehuldigd. Het pand is voorzien van een nieuwe carrosserieafdeling, moderne toonzaal die verdubbeld werd in grootte, vernieuwde werkplaats en magazijn, een parkeertoren voor 75 wagens en een uniek drive-in systeem. Klanten rijden vanaf dan de garage binnen waar ze samen met hun auto onthaald worden, zodat we met hen goede afspraken kunnen maken.
  • 2012 : Garage Exelmans wint als mooiste Opel dealership van Europa de Opel Beauty Contest Award.
  • 2012 : Bij de Belgium Retail Awards eindigen we bij de laatste 9 van 3.000 gescreende Vlaamse bedrijven qua klantvriendelijkheid en klantgerichte service.
  • 2013 : Dankzij onze inzet in de fleetmarkt en de extra vormingen van onze medewerkers worden we door Opel Belgium erkend als Fleet Business Center.
  • 2014 : We worden door onze klanten verkozen tot Vriendelijkste Handelaar van Tessenderlo.
  • 2015 : Onze derde Opel Dealer Excellence Award wordt behaald, waardoor we behoren tot de top-5 van de Belgische Opel garages.
  • 2015 : We worden opnieuw verkozen tot Vriendelijkste Handelaar van Tessenderlo.
  • 2016 : Carrosserie Thomas is volop bezig om het Eurogarant Smart Repair label te verkrijgen, waardoor we erkend zullen zijn om kleine schades met speciale technieken vlug en goedkoop te herstellen.
  • 2016 : Onze vierde Opel Dealer Excellence Award wordt behaald.
  • 2017 : Onze carrosserieafdeling poogt om in 2017 het Eurogarant Milieuzorg label te behalen, een bewijs dat we in ons bedrijf de nodige aandacht schenken aan het milieu en onze omgeving.

OpelTeaser

Onze vestiging(en)

Contactgegevens